Перейти к содержанию

Рекомендуемые сообщения

Опубликовано

Hello,

I created a rule to call my cell phone if there is no answer for 5-10 seconds. The log also shows that he forwarded the call and called.
But I am not receiving calls to the phone I forwarded.

I also contacted my SIP provider. They also checked the required settings.  He was said that there is no obstacle for the forwarding function to not work.

But I didn't get any results.

Can you help me?

@sips

Опубликовано
37 minutes ago, KYTECHNGAMING said:

I am not receiving calls to the phone I forwarded.

Hello,

In order to investigate the call forwarding issue, could you, please collect diagnostics on your Keenetic and share it?

Collect the diagnostics by following the steps below:

  1. go to GUI>Management>Diagnostics>Debug and click “Restart system in debug mode”;
  2. make an incoming call that should be forwarded to your cell phone;
  3. go to GUI>Management>Diagnostics>Debug and click “Stop debugging”;
  4. download the self-test_*.txt file to your PC and attach it here with your next message.
Опубликовано
On 12/21/2023 at 5:06 PM, sips said:

Hello,

In order to investigate the call forwarding issue, could you, please collect diagnostics on your Keenetic and share it?

Collect the diagnostics by following the steps below:

  1. go to GUI>Management>Diagnostics>Debug and click “Restart system in debug mode”;
  2. make an incoming call that should be forwarded to your cell phone;
  3. go to GUI>Management>Diagnostics>Debug and click “Stop debugging”;
  4. download the self-test_*.txt file to your PC and attach it here with your next message.

Hello,

I am sharing the self-test file in the next message for review.

Thank you.

Опубликовано
On 12/22/2023 at 9:18 PM, KYTECHNGAMING said:

I am sharing the self-test file in the next message for review.

After studying the self-test provided, I see that in 5 seconds after receiving INVITE sip:xxxxxxxxx507@xxx.xxx.xxx.232:5060, Keenetic responds with 302 Moved Temporarily message containing SIP URI sip:xxxxxxxxx969@xxx.xxx.xxx.10 in the Contact field.

Receiving the 302 message, the calling party should send INVITE to sip:xxxxxxxxx969@xxx.xxx.xxx.10, but, as I understand, it didn't happen. Most probably, the reason is AVENCOM doesn’t allow call forwarding with 302 messages in such scenarios. You can check with AVENCOM technical support if it is so.

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...

Важная информация

На этом сайте используются файлы cookie. Нажимая "Я принимаю" или продолжая просмотр сайта, вы разрешаете их использование: Политика конфиденциальности.